Tuesday, January 28, 2014

MIRIS DALJINA



Miris daljina
Mirišu daljine na jeseni i zime
što sad su samo nostalgije san,
kad u jesen kasnu po parkovima
i drvenim klupama provlače niti,
od misli tužnih, što kidaju sag,
satkan od tihog razuma i vraćam
se u sećanju, na početak.
Mirišu daljine na vetar što igra
sa lišćem zelenim i zlatnim,
preplićući svoj sjaj u nežnim
satima i minutama, tražeći izgubljeni
deo duše skriven u pogledima, kao u
rekama, što se mute suzama
i menjam svaki tvoj mir, za moj
rasuti nemir po zvezdama
i vraćam se na početak.
 Mirišu po daljinama šumovi
tišine, što vraćaju me u
detinjstvo i priče moje majke.
Pitam se, ima li u tebi još one
dečije slutnje, da noć će doneti
strah, a nevolje mrak, kad oblaci
pomrače i mesec i sunce, i to da
bajke više neće imati srećan kraj.
 Miriše po daljinama noć na
uzglavlju čarobnog sela.
Brzinom zvuka, udahnuću moć
i snagu tračnica, što odvešće me
u taj čarobni svet, za kojim čeznem.
Rastopiću kolačić u mlakom
crvenom čaju.
 
Mirisaće kadulja i lipa svuda oko nas,
baš kao sećanja koja nas ponekad
izdignu iz učmalosti.
I prestaće vetar da nosi lišće u
daljinu, i krenućemo ponovo
blatnjavim drumom u staru
kafanu i otvoriti noć kao vino.
Miriše po daljinama tvoja ruka što grli
prazninu i ostavlja mi tek sećanja.
Možda u toj zimskoj noći otvorim prozor
u praznom prljavom kupeu,
taj zaleđeni, zamagljeni komad stakla,
koji se opire poput svih onih vrata,
koja kroz život pokušavam otvoriti.
Možda me probudi miris vetra i muzike
u nedeljno jutro.
Možda sunce ne bude tako visoko i
skriveno ispod oblaka, a tvoje oči
mi vrate svetlost i odaju tajnu iz bajke.
Možda miris daljina stignu moji
umorni koraci, vođeni nadom.
Možda osetim taj miris i pronađem mir
na uzglavlju čarobnog sela i spokoj na
tvojim rukama i uđem u našu bajku,
kradom sa poslednje stranice,
udahnem snežnu prašinu, brzinom tračnica
i stignem srećan kraj, i vratim se opet
na početak.

No comments:

Post a Comment